WMF CP813D Perfection 660 CP813D10 Volautomatische koffiemachine

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 10 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de WMF CP813D Perfection 660 CP813D10 Volautomatische koffiemachine op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,1

f*********@z******* 30-05-2024

Na lang nadenken hebben wij gekozen voor een WMF volautomatische espresso machine en hebben hier absoluut geen spijt van, de machine is makkelijk in gebruik te nemen en schoon te maken en geeft een heerlijke espresso ☕️ of cappuccino, een sieraad in de keuken, we zijn er erg blij en tevreden over en het is voor iedereen een aanrader, voor oudere mensen makkelijk en jonge mensen een feestje 🎈 de visite is er ook blij mee! Een tevreden koffieleut!!!! Joanna

Marja 27-02-2024

Fantastische WMF-koffiemachine

Een hele fijne koffiemachine, 'stil' in vergelijking met andere. De bediening van het apparaat is eenvoudig en er is een grote keuze aan dranken die bereid kunnen worden. De koffie met melk (bijvoorbeeld de cappuccino) zetten duurt iets langer dan we gewend waren, maar daarna is het genieten geblazen. We vonden het apparaat vrij duur, maar in de praktijk blijkt het zijn prijs dubbel en dwars waard. Ook het reinigen van het apparaat is een fluitje van een cent. Kortom: een aanrader voor echte koffiegenieters!

Pluspunten

• heerlijke verse koffie
  • Veel keuzemogelijkheden
  • Makkelijk reinigen
  • 'stil' apparaat

adenbreejen 21-02-2024
Het is een mooi apparaat echt een aanwinst voor de keuken de verschillende soorten koffie zijn heerlijk van smaak temperatuur is goed melkschuim is ook perfect

Pluspunten

• Mooi apparaat
  • Goed op temperatuur
  • Makkelijk te bedienen

Minpunten

• Het boven gedeelte van de lekbak lostrekken

a*************@o********** 15-02-2024
Het merk WMF werd mij aangeraden door een Service monteur(koffieapparaten) en omdat ik een echte koffie liefhebber ben mag het van mij wel iets kosten.

1e indruk: super compact en stylish ogend apparaat!
Onder de indruk van de mooie gebruiker interface en menu structuur,
-Mooi stille werking
Na de installatie en spoeling het eerste kopje koffie uit de machine smaakt fantastisch, Wauw elke koffie optie smaakt ook echt anders,

Indruk na een aantal weken gebruik:
-Elke dag toch blij met de machine, Koffie en Melkproducten zijn nog steeds goed,
Maarrrr......
-Thee en koffie water had van mij wel Heter gemogen(beide op de hoogste stand geprogrammeerd) is nu vrijwel direct drinkbaar.
-Het grote 3L water compartiment is wat mij betreft 1L te veel gezien je elke dag het beste vers water kan gebruiken.
-De lekbak raakt heel snel vol, zelfs met een kopje er onder snel vol.
Wat ik erg onhandig vind is de indicator van de lekbak, die zit rechtstreeks onder daar waar je het uitlek kopje neerzet(dit doet toch iedereen?). Als deze verder naar de voorkant zou zitten kun je ten alle tijden het waterpeil in de lekbak zien.
-De koffieprut opvangbak lekt als je de bak verwijdert om te leven ligt er veel prut en water wat niet gemakkelijk netjes weg te halen is, ook als deze bak verwijdert is zie ik veel koffie resten aan de binnenzijde van het apparaat en denk niet dat dit zo hoort(ga hier contact over opnemen met WMF)

Al met al een echt leuk apparaatje,
Alleen had echt wel meer verwacht kwa prijs en dan doel ik op het lekbakje en koffieprut opvang bakje.
Mijn voorkeur gedurende de dag:
1ste flinke bak Amerikaanse style, later op de dag voorkeur voor Lungo of zelfs de Expresso.

l***********@g******** 03-11-2023

Mooi apparaat maar niet bijzonder

Deze WMF 660 is echt een parel om te zien. De menuopties zijn ook erg handig. Zo kun je er je dagelijkse routine qua koffie gemakkelijk instellen en dat tot 4 gebruikers. Hij heeft WIFI alleen kan ik de meerwaarde daar niet echt van zien. Ja hij kan updaten maar een app bijvoorbeeld zou helemaal handig zijn.
Qua schoonmaken is dit apparaat echt niet handig. Je zit vaak te pielen met een ding in in uitlaatmond en daar is echt niet over nagedacht. Je lijkt wel een DE servicemonteur. Iets waar je niet vanuit gaat als je apparaat voor 1299 aanschaft. Al met al zijn er vele betere apparaten op de markt voor minder weet uit de markt.
Allesomvattend zou ik zeggen voor de looks, kopen! Qua inhoudt ook wel, qua onderhoud zeker niet! En owh ja de koffiesmaak, niet te vergeten. Die is voldoende.
Advies van mij kijk nog even rond naar een andere!

Pluspunten

• Looks
  • Veel menu opties

Minpunten

• Schoonmaak niet te doen
  • Duur!

K****@p************** 24-10-2023

Mooi apparaat met vele mogelijkheden

Deze machine heb ik de laatste weken getest.

Een mooi compleet apparaat, qua vormgeving, mogelijkheden in koffie types en zelfs heet water.
Opvallend zijn de duidelijke gebruiksaanwijzingen op het display (mogelijk in veel verschillende talen). Er is de mogelijkheid om voor veel verschillende variaties koffie te kiezen met daarbij ook de mogelijkheid om per kopje de hoeveelheid en sterkte aan te passen. Je kan daarbij ook nog profielen met verschillende persoonlijke voorkeuren instellen zodat je nog sneller de juiste koffie kunt kiezen.

Zelfs filterkoffie behoort tot de mogelijkheden en ook 1x een kan tot maximaal 10 kopjes instellen is een optie. Helaas is er geen passende (thermos)kan bij geleverd.
Verder is er de mogelijkheid om altijd 2 kopjes tegelijkertijd te maken.

Het maken van een cappuccino of Latte Macchiato behoort ook tot de mogelijkheden. Het automatisch reinigen is daarna via de aanwijzingen op het display een fluitje van een cent. Je kunt ook kiezen voor handmatige reiniging wat duidelijk wordt weergegeven in stappen op het display.

Fijn is de inhoud van zowel de koffie als het waterreservoir. De opwarmtijd bij opstarten van het apparaat is heel kort en de machine maakt niet veel lawaai. Een gesprek in de keuken kan gewoon worden voortgezet zonder last van lawaai te hebben.

Het enige minpuntje is de hoge aanschafwaarde van het toestel. Dit zou mij weerhouden om het apparaat te kopen. Maar daarover zijn de meningen natuurlijk verdeeld.

Pluspunten

• Inhoud water en koffie reservoir
  • geluid
  • veel opties

Minpunten

• prijs

l***********@g******** 23-10-2023
Het is een mooie machine maar niet zo gebruiksvriendelijk. Met name het schoonmaken is niet zo gemakkelijk

Criskelo 23-10-2023

Mooie, volautomatische koffiezetapparaat

De WMF 660 Volautomatische koffiemachine is een juweeltje voor je keuken. Een van de meest opvallende aspecten van deze koffiemachine is de kwaliteit van het melkschuim. Ik was oprecht onder de indruk van de kwaliteit ervan, terwijl het een automatisch apparaat is. Het komt daardoor bij mij echt in de buurt van de cappuccino die je van een barista krijgt.

De besturing van de WMF 660 is intuïtief en snel. Het touchscreen-display is gemakkelijk te begrijpen en te navigeren, waardoor je in een mum van tijd je favoriete koffie kunt bereiden. Bovendien biedt de machine tal van opties om de koffie naar jouw voorkeur aan te passen. Je kunt o.a. maalgraad, de temperatuur en de hoeveelheid koffie aanpassen, zodat je altijd de perfecte kop koffie kunt zetten. Wat ook belangrijk is, je kan een optie kiezen om 2 kopjes te zetten!

Een klein minpuntje van deze machine is dat het wat langer duurt om koffie met melk te bereiden. Dit kan soms vervelend zijn als je haast hebt. Het schoonmaken is echter wel weer gebruiksvriendelijk.

Een ander punt van aandacht is dat bij het zetten van koffie er altijd een heel klein beetje water in het kopje komt voordat de koffie begint te stromen. Dit proefde ik persoonlijk wel echt terug in de espresso’s en ristretto’s.

Pluspunten

• Goede melkschuim
  • Veel keuze
  • Duidelijk interface
  • Veel aanpassingsmogelijkheden

Minpunten

• Altijd beetje water in je koffie
  • Melkproducten duurt lang

d*********@h********** 23-10-2023
Prachtig, luxe koffieapparaat. Veel verschillende dranken mee te zetten en ook twee tegelijk. Ideaal als je visite hebt. Ook de sterkte en grootte van de drank kun je helemaal zelf aanpassen tot jouw gewenste drank.
Het apparaat maakt geluid, maar minder dan ik gewend ben bij andere volautomatische machines. Ik zou dit product aanbevelen!
Het enige minpunt is dat de slang van de melk niet tot de bodem komt waardoor je nooit het laatste laagje melk eruit krijgt.

e**********@h********** 23-10-2023

Mooie koffiemachine luxe uitstraling

Ik heb deze volautomatisch koffieapparaat van WTF nu ongeveer 3 weken mogen testen en het heeft goede en slechte eigenschappen. Ik begin met de goede eigenschappen. Het apparaat ziet er mooi en luxe uit in je keuken. Het biedt heel veel opties qua drankjes en sterktes. Je kunt je koffie zo instellen hoe slap of sterk je het wenst. Het nadeel vind ik het melkreservoir. Het is van glas, dus je moet er heel voorzichtig mee zijn. Het schuimt de melk niet goed op. Ik drink veel latte's en ik vind het echt niet in de buurt komen van een normale latte. Het melkgedeelte is slap en je krijgt geen mooie schuim. Heel erg jammer, want de koffie van dit apparaat is uitstekend. Zelf met goedkope koffiebonen.

Pluspunten

• Mooi
  • Goede koffie
  • Reinigt zichzelf
  • Waterfilter
  • Ruim waterreservoir

Minpunten

• Geen goede melkschuim
  • Melk schuim niet goed genoeg en koud
  • Geen latte mee kunnen drinken
  • Melkschuim zelf handmatig opkloppen